Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.regi.rovno.ua:8080/jspui/handle/123456789/1838
Title: ВИКОРИСТАННЯ ДИДАКТИЧНИХ ІГОР НА УРОКАХ ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ»
Other Titles: THE USE OF DIDACTIC GAMES IN THE STUDY OF THE INTEGRATED COURSE «I EXPLORE THE WORLD»
Authors: Буркало К. Ю. / Burkalo K. YU.
Keywords: Нова українська школа, молодші школярі, інтегрований курс «Я досліджую світ», природнича компетентність, дидактичні ігри.
New Ukrainian school, elementary school students, integrated course «I explore the world», natural competence, didactic games.
Issue Date: 2020
Publisher: Рівне: РВЦ МЕГУ ім. акад. С. Дем'янчука
Citation: Буркало К. Ю. ВИКОРИСТАННЯ дидактичних ігор на уроках інтегрованого курсу «Я досліджую світ». Збірник студ. наук. праць. 2020. Вип. 1 (13). С. 11−17.
Abstract: У статті розкрито теоретико-методичні засади використання дидактичних ігор під час вивчення інтегрованого курсу «Я досліджую світ». Окреслено мету і завдання курсу в контексті реалізації ідеї інтегрованого компетентнісного навчання Нової української школи. Обґрунтовано значення дидактичних ігор у процесі формування природничої компетентності молод-ших школярів. Окреслено вимоги до проведення дидактичних ігор, виокремлено й схарактеризовано її структурні складові. Наведено приклади дидактичних ігор, які структуровано нами за такими видами: пори року та явища природи; тваринний світ; рослинний світ; правила поведінки в природі та природо-охоронна діяльність. Доведено ефективність дидактичних ігор як засобу формування уявлень молодших школярів про зв’язки й залежності в природі, забезпечення позитивного емоційно-ціннісного ставлення до природи. / The article reveals the theoretical and methodological foundations of the use of didactic games in the study of the integrated course «I explore the world». The goals and objectives of the course are defined in the context of the implementation of the idea of integrated competency-based teaching of the New Ukrainian School. The importance of didactic games in the process of forming the natural competence of elementary school students is substantiated. The requirements for the conduct of didactic games are determined, its structural components are highlighted and characterized. Examples of didactic games are given, which are structured by us in the following types: season and natural phenomena; animal world; vegetable world; rules of behavior in nature and environmental activities. The effectiveness of didactic games as a means of forming the ideas of primary schoolchildren about the relationship and dependence in nature, providing a positive emotional-value attitude to nature is proved.
URI: http://dspace2.regi.rovno.ua:8088/jspui/handle/123456789/1838
ISBN: 978-966-7359-75-1
Appears in Collections:Педагогіка

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Збірник студ. наук. праць 13-11-17.pdfБуркало К. Ю. ВИКОРИСТАННЯ дидактичних ігор на уроках інтегрованого курсу «Я досліджую світ»333,76 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.