Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.regi.rovno.ua:8080/jspui/handle/123456789/786
Title: ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ЗМІСТУ ОСВІТИ: ЛЮДИНОЗНАВЧІ АСПЕКТИ
Authors: Васьківська Г. О.
Keywords: Зміст освіти, системний підхід, система знань про людину, старшокласник, структура, цілісність.
Educational content, systematic approach, the system of knowledge about man, high school student, structure, integrity.
Issue Date: 2015
Publisher: Психолого-педагогічні основи гуманізації навчально-виховного процесу в школі та ВНЗ: збірник наукових праць. - № 1 (13). - Рівне: РВЦ МЕГУ ім. акад. С. Дем'янчука, 2015. - 342 с. - С. 16-23.
Abstract: У статті окреслено теоретико-методологічні засади формування змісту освіти у старшій школі з огляду на людинознавчі аспекти. Розглянуто наукові трактування поняття «зміст освіти». Обґрунтовано важливість системного підходу у процесі формування змісту освіти загалом і конструювання системи знань про людину зокрема. Зосереджено увагу на проблемі формування системи знань про людину в учнів старшої школи. // The article outlines the theoretical and methodological principles of educational content formation at high school considering man-oriented aspects. Different scholars’ interpretations of the content of education are analyzed. The importance of a systematic approach in the process of constructing educational content and general knowledge about a man in particular is proved. Special attention is given to the problem of forming high school students’ knowledge about a man. The article deals with the actual problem of finding effective ways of a system of high school students’ knowledge creating about а man. The expediency of combining modern conceptual approaches of solving the problems is substantiated.
URI: http://dspace.regi.rovno.ua:8080/jspui/handle/123456789/786
ISBN: 978-966-7359-77-5
Appears in Collections:Педагогіка

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Стаття - Васьківська Г. О.pdf556,31 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.